1114 Budapest, Bartók Béla út 9. (látogatható előzetes bejelentkezéssel)
Nyakas Ilona +36 30 906 1764
Saás Kinga +36209 86 86 01
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
facebook.com/kasgaleria
instagram.com/kasgaleria
Szerda - csütörtök - péntek: 15:00 - 18:00
PÁRHUZAMOS STRUKTÚRÁK
válogatás a Magyar Képzőművészeti Egyetem képgrafikus hallgatóinak diplomamunkáiból
K.A.S. Galéria 2021. július 16. - augusztus 10.
Megnyitó: 2021. július 16., péntek 19 óra
Kiállító művészek:
ÁCS Kinga-Noémi
CIFRA Anett
CSORBA-SIMON István
ENYEDI Zsolt
GÁL Boglárka
JÁMBOR Hajnalka
KAZSIK Marcell
Kurátorok:
Grisztel Eliza és Nyakas Ilona
A kiállítás a művész-mű viszony különböző aspektusait vizsgálja, ezáltal végigjárva egy műalkotás potenciális „életútját”. Ezt az „életutat” olyan kérdések határozzák meg, mint például, hogy miként definiálható egy műalkotás és annak funkciója, milyen formában állítható ki egy konceptuális munka, hogyan válik egy interdiszciplináris kutatás műalkotássá, milyen módon tud az alkotás a művész személyéről, élményeiről és a műtermi munkáról mesélni, illetve hogyan ágyazódik be a kész munka a kapitalista és a művészeti (intézmény)rendszerbe.
A kiállított munkák reprezentálják, hogy mi foglalkoztatja ma egy pályakezdő művész elméjét, vagy hogy egyáltalán miért készít műalkotást a biztonságos jövőkép teljes hiányában. Így a műalkotás létrejöttéhez, valamint a műtárgy és a művészet létjogosultságához kapcsolódó kérdések mentén kirajzolódnak a hazai művészetet befolyásoló és foglalkoztató aktuális elemek.
Az itt látható kortárs tendenciákat bemutató alkotások – legyen szó konceptuális műről, installációról, a konceptuális designhoz közelítő termékbemutatóról vagy a tradicionális technikákkal készített munkákról – azonban nem csupán egy-egy szálon kötődnek egymáshoz, hanem körvonalazzák a művészeti szcénát meghatározó kibogozhatatlan térképet. A gondolattérkép metszéspontjai determinálják a kiállítás hívószavait és összefüggéseit, emellett pedig az igen eltérő technika és anyaghasználat reprezentálja azt a sokszínűséget, amellyel a művészet létjogosultságát érintő kérdéseket megközelíteni lehetséges, így különböző perspektívákból, izgalmas látványvilágban figyelhetjük meg a kérdéskört érintő párhuzamos struktúrákat.
Facebook esemény: https://www.facebook.com/events/405202274157599
A kiállítás megtekinthető augusztus 10-ig, szerda és csütörtök 16 - 19 óráig.
Lőrincz Zsuzsa az 1956-os forradalom és sok nehézség után, 14 éves korában került ki Amerikába. New Yorkban és Budapesten él és dolgozik, mint keramikusművész, és mint a Pelham Art Center kerámia szakának alapító tanára. 1990 óta rendszeresen jár vissza szülőhazájába és vesz részt magyarországi kerámia alkotótelepek munkájában.
ISKOLAI VÉGZETTSÉG:
Egyetem, Washington,D.C Tervezési és kerámiai diploma
Posztgraduális képzés, Oxford, Anglia
1977. Columbia Egyetem, New York, NY
1980. Westchester Megyei Központ, NY
1979. New Rochelle Főiskola, New Rochelle, NY
1989. Radcliffe Főiskola, Boston, Massachusetts
TAG ÉS TANÁCSADÓ:
1987- A Pelham Művészeti Központ
A Nők Művészeti Irányító Bizottságanak tagja Westchesterben
1996- A Pelham Művészeti Központ Agyagművességi igazgatója
1994. A Magyar Kerámikusok Szövetségének tagja
2003. A Magyar Országos Művész Szövetség (MAOE) megválasztott tagja
Műhely programok
1997 Pelham Művészeti Központ, Judy Moonelis és Susan Eisen műhelygyakorlatok
Pelham Művészeti Központ, Éva Zeisel kerámia tervezőművész előadása
1998 Pelham Művészeti Központ, Minya Mária budaspesti kerámikus művész
Kurátor 1998 New York-i Magyar Főkonzulátus, Agyag és fonál bemutató: Erika Baker, Minya Mária, Susan Nathenson
2002. Magyar Főkonzulátus, Pelham Művészeti Központ, 1, Újdonságok agyagból, Magyar és amerikai kerámiák
CSOPORTOS ÉS EGYÉNI KIÁLLÍTÁSOK VÁLOGATOTT JEGYZÉKE:
2015 Keszthelyi Balatoni Múzeum - PELSO Kerámia és Gobelin Biennále - Keszthely Város
Múzeum és Galéria (Sl), Bechyne Szimpózium (Ch) és Művésztelep, Hódmezővásárhelyi Kerámia Szimpózium(H)
2014Prága a Kulturális Minisztérium kiállítóterme - " MI HÁRMAN" -a Losonci Nógrádi 2018 Vigadó Galéria: A Kökénydombi Vénustól a NASA -ig -
2020 V4Keramia Art nemzetközi keramiaművészeti kiállítássorozat:
2020 Komárnó LIMES Galéria
2020 Losonc Nográdi Múzeum és Galéria és a losonci Református Templom. A kiállítás két helyszínen zajlott.
2020 Hódmezővásázhely Tornyai János Múzeum.
2004 Fórum Szálló, Budapest, Egyéni bemutató Kutatóorvosok Nemzetközi Találkozó Alkalmából
A Hódmezővásárhelyi Szimpózium ötéves
Évfordulójának megünneplése a Tornyai
János Múzeum gyűjteményének kiállításával
2003. "Kerámia fesztivál" a budapesti Vigadó Galériában
2003. Keszthely: Balaton kiállítás „Pelso”
2002. A Kecskeméti Szimpózium eredményeinek kiállítása a budapesti Árkád Galériában
2002. Olaf Palme Ház, Budapest
2002. New York-i Magyar Főkonzulátus, Újdonságok agyagból, Magyar és Amerikai Kerámiák
2002. Pelham Művészeti Központ, Újdonságok agyagból, Magyar és amerikai kerámiák
2001. Kecskeméti Nemzetközi Kerámiai Szimpózium (Öthetes ösztöndij)
2001. Olaf Palme őszi kiállítás Budapesten
2001. Keszthely: Balaton kiállítás „Pelso”
2002. Budapesti Árkád Galéria
2003. A Tornyai János Múzeum kiállítása Hódmezővásárhelyen
1999. A Második Évenkénti Hódmezóvásárhelyi Kerámiai Szimpózium, ösztöndíjjal
1997. Agyagszobrok Pelhamban
1998. Albert Einstein Orvosi Egyetem, Rákkutató Központ, Bronx, NY
1997. "Fesztivál" a budapesti Vigadó Galériában
1997. Keszthely: Balaton "Pelso”
1994 Egyéni kiállítás Gödöllőn
1994 Csoportos kiállítás a szimpózium résztvevőivel Panajiban, Goa, India
1993 Egyéni kiállítás a budapesti Fészek Klubban
1991 "Studió 5" Művészeti Galéria, NY
1984 Nemzetközi Ökonomikus Gyűlés a Purdue Egyetemen
1984 Albert Einstein Orvosi Egyetemen Első Díj - Agyagművészet
1984 Corc Galéria a New York.i Lincoln
1983 Képzőművészeti Galéria, SUNY,
1979 Mari Galéria, Westchester, NY
1978 a New York-i Plaza Szálló galériája
1976 Iparművészeti Galéria, Scarsdale, NY
1965 Corcoran Művészeti Galéria, Washington,
PUBLIKÁCIÓK ÉS DÍJAK
2017 Lőrincz Zsuzsanna Budapest / Susan Lawrence Nathanson New York
“My Life Work in Pictures (1980-2017)
2021 The Pelham Art Center Legacy Award for Lifetime of Service in Education
BIBLIOGRÁFIA
2000 XV. Országos Kerámiai Biennálé Katalógus, a magyarországi Janus Pannonius
Múzeum Kiadványai 91
2001 Agyagból készült csodák: a mai magyar kerámia. Carolyn M. Bardos, Lake
House Books, New Hasmpshire, US.
1999 A magyar kerámiai művészet fél évszázada, 1. Kötet, 1945-1998, Magyar
Kerámiai Szövetség, valamint a Szépművészetek és Iparművészetek budapesti Szervezetei.
1995/3 Lőrincz Zsuzsa kerámiái, New Art Magazine, Bánóczi Zs.írása.
1993/9 "Előkészítés", New Art Magazine, Kiállítás ismertető, Szenes Zs. írása.
Bánki Ákos festészete az absztrakt expresszionista hagyományokon alapul. Munkásságában színekkel, formákkal, gesztusokkal kísérletezve hoz létre különböző energiájú és intenzitású képtereket. Meghatározó művészeti élménye Mark Rothko festészetével való fiatalkori találkozása. Festészetével a képek elemi, érzékekre ható erejének feltárására törekszik.
Husz Ágnes ars poétika
Agyaggal dolgozó magyar művész vagyok. A munkafolyamat számomra a maga ritualitásásával, mindennapi utazás.
A szobrokat vagy akár tálakat is nagyon egyedi módon építem, a kézzel nyújtott anyag szalagokból. Tárgyaimat szabadon formázom, akárcsak egy háromdimenziós rajzot.
Ez adja a műveim jól felismerhető, meghatározó karakterét.
Mivel csaknem 30 éve élek Japánban, az orientális atmoszféra sem véletlen. Ennek a gyönyörű országnak a kultúrája és filozófiája természetesen vegyül az eredeti énemmel, és így születnek a kelet-nyugat ötvözetű darabjaim. Szeretnék kíváncsiságot kelteni és az alkotásom közvetítésével arra késztetni a szemlélőt, hogy együtt gondolkozzunk a természet és az emberiség kapcsolatáról, és annak elemi jelentőségéről.
Figurális kompozícióim nemegyszer határszituációkban, a lét végzetes, kiúttalan helyzeteiben ábrázolnak emberalakokat. Ilyen körülmények között tárulnak fel sorsszerűen közép-kelet-európai létünk ellentmondásai és kudarcai, amelyeket el kell viselnünk, hogy aztán ennek tudatában folytathassuk utunkat. Szellemi attitűdöm ezért némileg a Gabriel Marcel-i keresztény felfogású egzisztencializmusra emlékeztet, amely az egyént vándorló emberként határozza meg, és az „útonlevés” gondolatát jelöli meg létezésének legegyénibb vonásaként. Az ironikus látásmód miatt ugyanakkor az ábrázolt alakokban felfedezhető egy humorosan „pikareszk” jelleg is.
KALAS Zsuzsa festő, író, illusztrátor. Az Eötvös Loránd Tudományegyetemen okleveles pszichológusként végzett, majd a Magyar Képzőművészeti Egyetemen szerzett diplomát 2008-ban festő szakon. Mestere Maurer Dóra volt. 2020 -tól DLA hallgató a PTE Művészeti Karán. Festményeivel 2003 óta egyéni és csoportos kiállítások keretében találkozhat a nagyközönség.
2008-ban végzett a Magyar Képzőművészeti Egyetemen, Budapesten festő szakon. Mestere Maurer Dóra volt.
2020 -tól DLA hallgató a PTE Művészeti Karán. A művészi pályára egy kitérő után tért vissza. A Képző- és Iparművészeti Szakközépiskola után 1995-ben pszichológusként végzett az Eötvös Lóránd Tudományegyetemen.
Műveivel 2003 óta egyéni és csoportos kiállítások keretében találkozhat a nagyközönség. Festményei olaj-vászon képek, melyeket figuratív absztrakció vagy absztrakt figurativitás jellemez.
Knyihár Amarilla festészetében jelentős lépés azoknak a fiktív tereknek a megteremtése, melyek a kép síkján, a kép előtt álló néző valós terének meghosszabbításaiként működnek, s íly módon, érzésem szerint egy határozott befogadó-centrikusságról, a befogadó iránti figyelemről is vallanak. „Munkáim alakításában fontos szempont volt a kép terének érzékeltetése, fokozása és ezzel együtt a néző terének megnövelése, kibővítése a festészet illúzió teremtő eszközei által. Hogy a képek előtt állók megfeledkezzenek nézői mivoltukról és a képek részvevőivé váljanak és gondolatban ezekben a terekben sétáljanak.”
Kontor Enikő másfél évvel ezelőtt mutatta be Vízszint című installációját Kecskeméten, a Nemzetközi Kerámia Stúdióban. Saás Kinga és a K.A.S. Galéria meghívására ez a komplex mű új koordinátákkal, újrapozícionálva érkezhetett Budapestre. Akkor és most is, Kecskeméten és itt, a fővárosban is, egyszerű és talán megnyugtató volna ezt a nyomasztó és drámai hatású alkotást a jelen háborús helyzeteire tett kritikai utalásként értelmezni – ám ez csupán a felszín, a víztükör érintése, könnyed fodrozása lenne.
Lénárd Ilona képzőművész
Lénárd Ilona Holland – Magyar képzőművész, székhelye Rotterdam – Nagymaros.
Autonóm tértervezést tanult a rotterdami Willem de Kooning Akadémián. Színészeti képzést kapott Budapesten, ahol megtanulta a gesztusok és az intuíció fontosságát.
Lénárd Ilona autonóm munkáit az erős, gyors és intuitív gesztusok jellemzik, amelyek absztrakt 2 és 3 dimenziós világokká válnak.
1992-ben a pécsi Janus Pannonius Tudományegyetemen szerzett diplomát Magyar, Művészettudomány és Rajz szakokon. 1992-től 1995-ig a JPTE Képzőművészeti Mesteriskolájának hallgatója Konkoly Gyula osztályában, 2001 és 2004 között elvégzi a PTE MK Doktoriskoláját, majd doktori fokozatot szerez. 2004-ben szerzett DLA-t festészetből, témavezetője Keserü Ilona volt. 2007 óta a PTE MK festő tanszékének oktatója, 2017 óta habilitált adjunktus.
Lőrincz Zsuzsa az 1956-os forradalom és sok nehézség után, 14 éves korában került ki Amerikába. New Yorkban és Budapesten él és dolgozik, mint keramikusművész, és mint a Pelham Art Center kerámia szakának alapító tanára. 1990 óta rendszeresen jár vissza szülőhazájába és vesz részt magyarországi kerámia alkotótelepek munkájában.
Oldás és kötés folyamatos dinamizmusa tartja életben műveit, melyeket egymással párhuzamosan fest. Egyszerű képi helyzetekből kiindulva, ezek árnyalatait, variációit vizsgálja, különféle új helyzetekbe állítja őket. Egy-egy forma, szín visszatér a vásznakon, ezáltal a képeket összekötő gondolatfonalnak vizuális lenyomatot is hagyva. Ismétlődő képi elemek kerülnek különböző kompozíciókba. Izgalmas vizuális együttállásokat keres, melyekből inspirálódva tovább dolgozik a képein. Foglalkoztatja a véletlen, a hiba és a törvényszerűség megjelenése az alkotói folyamatban; a hiba és a hiba „javítása”, beépülése a képbe. A gyenge pontok a mozgatórugók. A káosz és strukturáltság együttes megjelenése, egymásnak feszülése, dinamizmusa, egyensúlyba hozása jelenik meg az alkotásokon.
Néma Júlia műveinek alapegységei hétköznapi szabvány üres papírlapok, új és talált űrlapok. Reliefjein és kollázsain a nyomhagyás keretrendszereit pásztázza, a fehérség feltételeit, árnyalatait és viszonylatait. Saját papírporcelán médiumában két szimbolikus értékű alapanyag minőségei vegyülnek, rétegződnek vagy épp kivonódnak egymásból. Semmiből előtűnő formák, hajtások, karcok és vágások spontán, szelíd gesztusai, eredeti funkcióból kimentett struktúrák hordozzák képi és írásos kultúránk, önmagunk sebezhetőségét.