Lénárd Ilona

Lénárd Ilona

Lénárd Ilona képzőművész

Lénárd Ilona Holland – Magyar képzőművész, székhelye Rotterdam – Nagymaros.

Autonóm tértervezést tanult a rotterdami Willem de Kooning Akadémián. Színészeti képzést kapott Budapesten, ahol megtanulta a gesztusok és az intuíció fontosságát.

Lénárd Ilona autonóm munkáit az erős, gyors és intuitív gesztusok jellemzik, amelyek absztrakt 2 és 3 dimenziós világokká válnak.

A színművészeti és a képzőművészeti tanulmányok után és az építész férjjel való közös gondolkodás eredményeként természetes volt a különböző területek közötti átjárás.
A komplex gondolkodás műveinek sokféleségében és az alkotói folyamatok újszerűségében is megmutatkozik.
1988/89-ben egy évet töltött a Theo van Doesburg– a híres sok tehetségű holland festő, író, teoretikus és építész - egykori stúdiójában, Párizs közelében Meudonban. Az ottani élményei meghatározó inspirációt adtak az interdiszciplináris munkára.

Autonóm művészi munkái között köztéri műalkotások, szobrok, és intuitív kalligrafikus gesztus festmények szerepelnek. Szőnyegterveit un. tufting tecnikával valósította meg. Eredeti akril, vászon festményei egy részét számítógéppel vezérelt jacquard szövőgéppel leszöveti, új, akár sokszorosítható műtárgyat hozva létre. Robotkar festette képeinél az eredeti gesztusok szabadon, vászon nélkül rögzülnek, egy érzékelő segítségével, 3D-s digitalizációval kerülnek végül vászonra akril markerekkel.

Az építészekkel való együttműködés nagy ’szobor épületekhez’, interaktív terekhez is vezetett. Az olyan világhírű épületek, mint például a Neeltje Jans-i Waterpavilion, amely 1997-ben készült el, megmutatták elképzelései erejét és fontosságát a szobor épületek tervezésében. Ettől kezdve egy épület lehet szobor, egy szobor pedig épület.
Köztéri munkái többek között az Oldemarktban található Zene Szobor és az Asseni TT emlékmű. Lénárd Ilona olyan terveken dolgozott, melyekkel a művészet és az építészet fúziójának digitális platformján nemzetközi élvonalba került Kas Oosterhuis (ONL) és más építészekkel való munkái során.

Lénárd Ilona intuitív absztrakt kalligrafikus művei sorozatokba rendeződnek

FLOW 1998 - 2014, akril, vászon, később szőnyegtervek
TANGLE, 2014, akril, vászon
DXB, 2015 robotfestmények, akril, vászon Rotterdam and Dubai
MATCHING EMOTION 2015, robotfestmények, akril, vászon
TWIG, 2015 akril, vászon
OMNIVERSE, 2015 akril, vászon és később jacquard szövött változatok
Q, 2018 akril, vászon
PATTERN, 2019 akril, vászon, festőhenger
LACE, 2021,akril, vászon

Lénárd Ilona életrajz

///

Ilona Lénárd visual artist

Ilona Lénárd is a Dutch - Hungarian visual artist based in Rotterdam and Nagymaros. She studied autonomous spatial design at the Willem de Kooning Academy in Rotterdam. Trained as an actress in Budapest, Hungary from she learned the importance of gestures and empathic intuition.
Ilona Lénárd’s autonomous work is characterized by her strong fast and intuitive gestures that become abstract 2 and 3 dimensional worlds.
Having studied both acting and spatial art she has developed a natural feeling for cross-disciplinary work and has been active in such different fields as work of art in public space, intuitive sketching with the computer, autonomous sculptures, collaborations with architects on the grand scale of architecture leading to large sculpture buildings, interactive spaces, and later on abstract calligraphic paintings, carpet designs, and more recently robotic paintings.
Her one year stay in the former Studio of Theo van Doesburg - the famous multi-talented Dutch painter, writer, theoretician and architect in the twenties of 20th century - in Meudon near Paris in 1988-1989, has been her inspiration for intense cross-disciplinary work.

Ilona Lénárd has realized works of art in public space, among others the Musicsculpture in Oldemarkt and the TT Monument in Assen. Having organized manifestations like The Synthetic Dimension, the Genes of Architecture and the Sculpture City event [with architect Kas Oosterhuis] she has positioned herself at the forefront of international movements of the fusion between art and architecture on a digital platform. World famous buildings like the Waterpavilion in Neeltje Jans - completed in 1997 - showed the power and importance of her vision to design for sculpture buildings. From then on, a building could be a sculpture, a sculpture a building. Products that are representative of Ilona Lénárd’s recent autonomous work are her series of intuitive abstract calligraphic paintings and the series of robotic paintings that are produced during the Dubai Design Week 2015. Recently Ilona Lénárd has developed a series of unique carpet designs called the FLOW carpets, based on her FLOW paintings, and the Archipelago carpets.

Ilona Lénárd english CV


Ilona Lénárd: Csipke 02, 2021, acryl on canvas, 180 x 140 cm
Ilona Lénárd: DXB 05 Machining Emotion, 2015, Robotic painting, acryl on canvas, 180 x 180 cm
Ilona Lénárd: DXB 06 Machining Emotion, 2015, Robotic painting, acryl on canvas, 180 x 180 cm
Ilona Lénárd: Flow 08 Multicolor, 2015, acryl on canvas, 140 x 140 cm
Ilona Lénárd: Flow 10 Black And White, 2015, acryl on canvas, 140 x 140 cm
Ilona Lénárd: Omniverse 01, 2016, Jacquard textile, 145 x 210 cm
Ilona Lénárd: Omniverse 02, 2016, Jacquard textile, 145 x 210 cm
Ilona Lénárd: Pattern 02 Dark Blue, 2019, acryl on canvas, 120 x 180 com
Ilona Lénárd: Pattern 05 Green, 2019, acryl on canvas, 120 x 180 cm
Ilona Lénárd: Pattern 07, 2019, acryl on canvas, 140 x 180 cm
Ilona Lénárd: Q 06, 2018, acryl on canvas, 180 x 180 cm

Bővebben


Facebook