KAS Gallery

INTUITION & PROCEDURE | Lénárd Ilona kiállítása

INTUITION & PROCEDURE | Lénárd Ilona kiállítása

Szeretettel meghívjuk a kiállítás megnyitójára
/ We kindly invite you to the opening of the exhibition

Ilona Lénárd
Intuition & Procedure

Megnyitó: 2022. január 12., szerda 18 óra
/ Opening: 12 January, Wednesday 6pm

Megnyitja: Szegedy-Maszák Zoltán, képzőművész
/ Opening: Zoltán Szegedy-Maszák, visual artist


Intuition & Procedure

LÉNÁRD Ilona képzőművész kiállított alkotásai analóg és robot festményeket és jaquard texil munkákat egyaránt tartalmaznak. A frissen, erre a kiállításra festő hengerekkel festett akril, vászon munkák mellett korábbi sorozataiból is válogattunk. A Machining Emotion képei egyrészt az intuitív analóg akril festményekre és azok robotikai aspektusára, másrészt az algoritmikusan megtervezett és robotikusan előállított akrilfestmények érzelmi vonatkozására utal. Lénárd Q-sorozata és Pattern-sorozata Katarban születtek, a Dohai kulturális központ műtermében, szándékosan kvázi robotikus gesztusokra alapozva. Személyes és mindenekelőtt erőteljes mozdulatokkal kerültek a vászonra. A robotfestmények is intuitív mozdulatokon alapulnak, amelyeket három dimenzióban szabadon rajzolnak meg 3D-s digitalizálóval, ezáltal olyan adatokat hoznak létre, amelyek bemeneti paraméterként funkcionálnak a nagy ABB robotkart vezérlő algoritmusok számára. A robotkar ugyanazzal a széles hegyű akril markerrel dolgozik, amelyeket Lénárd használ intuitív, analóg akril festményeinél. Az akril festmények mellett különleges, több dimenziós hatású jacquard szövésű munkák is láthatók, amelyek korábbi Omniverse akril festményeinek digitalizált változata alapján készültek Hollandiában.

A kiállítás az intuitív emberi eljárások és a kiszámított robotikus folyamatok együttesét mutatja be.

Facebook esemény / Facebook event

///

Intuition & Procedure

The exhibited works by visual artist Ilona LÉNÁRD comprise both analogue and robotic paintings and tapestries. In addition to the acrylic on canvas works freshly painted with paint rollers and markers for this exhibition, we also selected from her previous series. The title refers to the aspect of the intuitive analogue acrylic paintings and their robotic aspect, and to the emotive aspect of the algorithmically designed and robotically produced acrylic paintings. Lénárd’s Q series and Pattern series, made during her stay in Qatar in her studio at the cultural center Doha Fire Station, are intentionally based on quasi-robotic procedural gestures, put on the canvas by intuitive, personal and above all powerful movements. The robotic paintings are based on intuitive gestures freely drawn in three dimensions with a 3d digitizer, thereby producing data that function as input parameters to the algorithms controlling a large ABB robot arm. The robot arm holds a 3d printed placeholder for the wide tipped acrylic markers, the same markers as Lénárd uses for her intuitive analogue acrylic paintings. Besides the acrylic paintings also jacquard woven tapestries are shown, made in a Holland, which are derived via a computerized interpretation from her earlier Omniverse acrylic paintings.

The exhibition shows the empathic confluence of intuitive human procedure and calculated robotic processes.


Megtekinthető: 2022. február 8-ig, szerda, csütörtök, péntek 15 - 18 óráig
/ On view until 8 February, Wednesday to Friday 3pm tp 6pm

  32 Találat
  0 hozzászólás
KAS Gallery

Freund Éva – Péter Szabina: AKVÁRIUM

akvarium

 

Freund Éva – Péter Szabina: AKVÁRIUM
helyspecifikus multimediális installáció

Megnyitó: 2021. december 11., szombat 18 óra
Megnyitja: Széplaky Gerda, esztéta, filozófus

MENJ LE A VÍZ ALÁ, CSAK EGY KICSIT!

Az akváriumban látható videókat egy általunk előre megkomponált hangsávra vágtuk
egységesen. Ebben a 6’40” hosszúságú zenében egyetlen érthető mondat hangzik
el: menj le a víz alá, csak egy kicsit!

Erre invitáltuk egymást, amikor először észrevettük: a virtuális jelenlét, az online
kapcsolódás illúziója megnehezíti és összezavarja köztünk a kommunikációt
ugyanúgy, mint ahogy gyakran az élőbeszéd, a verbális nyelvhasználat sem elég
egymás megértéséhez.

Tovább a teljes bejegyzéshez
  116 Találat
  0 hozzászólás
KAS Gallery

AMOR VACUI / AZ ÜRESSÉG SZERETETE | Néma Júlia kiállítása

nema_julia_amor_vacui_fb_esemenykep_jav

Néma Júlia
Amor vacui / Az üresség szeretete


Megnyitó: 2021. november 18., csütörtök, 18 óra
/ Opening: 18 november, Thursday, 6 p.m.

Megnyitja: Sárvári Zita
/ Opening speech: Zita Sárvári

Sárvári Zita megnyitóbeszéde ide kattintva olvasható

Néma Júlia műveinek alapegységei hétköznapi szabvány üres papírlapok, új és talált űrlapok. Reliefjein és kollázsain a nyomhagyás keretrendszereit pásztázza, a fehérség feltételeit, árnyalatait és viszonylatait. Saját papírporcelán médiumában két szimbolikus értékű alapanyag minőségei vegyülnek, rétegződnek vagy épp kivonódnak egymásból. Semmiből előtűnő formák, hajtások, karcok és vágások spontán, szelíd gesztusai, eredeti funkcióból kimentett struktúrák hordozzák képi és írásos kultúránk, önmagunk sebezhetőségét.

Néma Júlia DLA, Ferenczy Noémi-díjas porcelán és kerámia tervezőművész munkásságát a képzőművészet, a design és a kézművesség egyéni összhangja jellemzi. Szemléletét meghatározza a konkrét, konstruktív művészeti hagyomány, egyes távol-keleti tradíciók, a lokális gondolkodás és a kutató kíváncsiság. Éttermi tányérszettjeivel a tálalásmód megújítójának számít a kortárs hazai gasztronómiában. Magas hőfokon című könyve a fatüzeléses kerámia esztétikájának magyar nyelvű alapműve.

/

The basic units of Julia's silent works are ordinary standard blank sheets of paper, new and found forms. In her reliefs and collages she scans the frameworks of tracing, the conditions, shades, and relationships of whiteness. In her own paper porcelain medium, the qualities of two symbolic raw materials are mixed, layered or just extracted from each other. Spontaneous, gentle gestures of structures, shoots, scratches and cuts that emerge from nowhere, structures saved from their original function carry the vulnerability of our pictorial and written culture, ourselves.

The work of Júlia Néma DLA, the Noémi Ferenczy award-winning porcelain and ceramic designer is characterized by the individual harmony of fine arts, design and handicrafts. Her approach is determined by her concrete, constructive artistic tradition, certain Far Eastern traditions, local thinking and curiosity about the researcher. With her restaurant plate sets, she was the first to renew the way of serving in contemporary Hungarian gastronomy. Her book entitled At High Temperatures is the basic work of the aesthetics of wood-fired ceramics in Hungarian.


Megtekinthető: 2021. december 8-ig, szerda, csütörtök, péntek 15 -18 óráig, illetve bejelentkezéssel.

/ On view until 8 december, wednesday to friday 3 p.m. to 6 p.m. or on appointment.

A kiállítás létrejöttét az NKA támogatta.

Facebook esemény

Kiállítászáró tárlatvezetés Néma Júliával
december 3-án, pénteken 17 órakor!

 

Tovább a teljes bejegyzéshez
  247 Találat
  0 hozzászólás
KAS Gallery

FÉNYDOBOZ | Koroknai Zsolt kiállítása

koroknai_fenydoboz_fb

FÉNYDOBOZ

Koronai Zsolt kiállítása

Megnyitó: 2021. november 12., péntek 19 óra

A kiállítást megnyitja: Fazakas Réka, a Műcsarnok kurátora

Megnyitó performansz: Ladjánszki Márta

Az elmúlt években művészeti alkotó munkafolyamatomban és kiállításaimon videóinstallált tereket, performanszokat, virtuális folyamatokat mutatok be, ahol a természettudományos analógiák szerepet kaptak, valamint alkalmazok képzőművészeti közegben társművészeti áthatásokat.

Tovább a teljes bejegyzéshez
  105 Találat
  0 hozzászólás
KAS Gallery

Dékei Kriszta: NYUGI, NYUGI, A KERÉK FOROG TOVÁBB

Méhes Lóránt Zuzu pályáját két, egymással gyakran összefonódó, bár látszólag ellentétes stílus és tematika határozza meg: a fotóalapú hiperrealizmus és a karikatúra, a miszticizmus és a „rögvalóság”.

A kiállítás címe azonos az egyik fontos alkotás címével, emellett két interpretációval bír; olvashatjuk úgy, mint a művész kijelentését („semmi pánik, megvagyok”), illetve a kiállítás egészet tekintve egészen másként is.

A tárlaton szerepel egy többször kiállított, festmény-együttes (Nyugi,nyugi a kerék forog (2011); Éjjel, nappal művész (2009); Zuzu kerék szögesdróttal (2011); Helló, Honolulu (2009); egy négy darabos sorozat (Finomhangolás, 2014-ből), továbbá Zuzu 1978-as szemüvegei szinezett fotóinak 2015-ben digitalizált reinkarnációi, melyen zuzuszemüvegben modellként pózoló lányok láthatók; illetve egy 2020-ban átfestett, csinos covidvírusokkal megfejelt festmény, rajta Móricka és Jánoska zuzuszemüveg-maszkban. A Zuzu-Vető korszak mementójaként pedig egy installációjukra utaló, 1982-es rajzot mutatnak be.

A kiállítás egyik vezérmotívuma a zuzu-napszemüveg, amit a hetvenes években fehér dipából és színes, celofánvékony műanyagfóliából készített a művész, amely nemcsak megjelenésében tűnt ki a szocializmus szürkébe vont hétköznapjaiból, hanem más fényben is mutatta a világot is.

Ahogy 2021-ben is más színben tűnnek fel a „posztmodern szociálimpresszionista neobarbár”, a magasművészeti elvárásokat és anyaghasználatot figyelmen kívül hagyó, a grafittik és a gyerekrajzok világát hordozó, a korszak kulturális-politikai ikonjait (vörös csillagot, traktort, öltönyös, fejükön villámhárítót, vagy rádióantennát viselő, Janus-arcú csinovnyikokat) megidéző képek és valóságot átszabó vető-méhesi kör-négyzet is.

Tovább a teljes bejegyzéshez
  96 Találat
  0 hozzászólás

Facebook